2/12/2009

Csókhal, a.k.a. Kissfish (2004 - 2008(?))

Mielőtt még valaki felrója nekem, kiteszek valami olyat is a blogra, ami valóban tőlem származik. Alábbi comic stripjeim szereplője sokaknak - főként a Balaton déli partján élőknek - ismerős lesz, hisz éveken át hetente volt látható az egyik ingyenes hirdetési újság oldalain, és nem mellesleg az oldal fejlécében is ott figyel. Sajnos szinte mindig másik oldalon, és sokszor rendszertelenül, nem minden héten került a lapba, aminek én személy szerint annyira nem örültem, mivel ennél a műfajnál (is) fontos a megszokottság. A sportrovatot sem kell keresgetni, minden napilapnak a végén van.

A rendszertelen megjelenésnek is megvolt az oka- természetesen pénzügyi. Akkor került be valamelyik lapra, ha maradt hely a hirdetések között. Nos, mint az észrevehető, 2008 októbere óta (bad economy), nincs már Csókhal az említett újságban. Azt hiszem, utoljára szeptemberben jelent meg, egyszer. Hogy lesz-e még valaha? Nem tudom. Talán. Mindenesetre összegyűjtöttem egy csokorra valót a meglévő 138-ból, időrendi sorrenben. Érdekes volt megfigyelni, hogy miként változott a minőség és a stílus ezalatt a szűk öt év alatt. Bevallom töredelmesen, hogy ami a leginkább közös mindegyikben, az az, hogy a leadási határidő előtti utolsó pillanatban, nem kis sebesség-kényszer alatt készültek, aminek azért érezhető időnként a hatása. Nem voltam teljesen profi, na, ki kell mondani! :) Azért talán nem lettek olyan rosszak, hisz egy időben még saját iwiw-oldallal is rendelkezett a figura (ami aztán kereskedelmi jellege miatt le is került a közösségi portálról).

Ennyi volt a bevezető, íme a lényeg (ráklikkelve mindegyik nagyban is megtekinthető):














































































































































































(A legutolsó még nem jelent meg nyomtatásban, ezért kéretik bizalmasan kezelni! Thanks!)

Ma már egyébként kezdek eltávolodni ettől a "meseszerű" stílustól, és inkább a realisztikus vonulat érdekel, de azért jóleső nosztalgiával gondolok vissza ezekre a munkákra is, hisz ezeknek a megrajzolását is élveztem.

Ha bármilyen kérdésetek vagy hozzáfűznivalótok, véleményetek van, kommenteljetek!

-gerry-

4 comments:

  1. Nekem tetszenek ezek a mini képregények :). További munkákat kérünk bemutatásra!

    ReplyDelete
  2. hali, hát én örülnék ha ennyire "nem profi" lennék mint te :) jó volt ez a sorozat,annak ellenére hogy engem is jobban mozgat a realisztikus vonal.. főleg hogy első kézből olvastam mindig :) (terjesztő vok..)

    ReplyDelete
  3. Hi! Örülök,hogy tetszik.Remélem "hallatod" még a hangodat máskor is itt! :)

    ReplyDelete